Kantarellmacka

Kantarellmacka är en favorit här hemma!



Formfranska
Kantareller
smör
gul lök
matlagningsgrädde
salt och peppar
riven ost

Förväll svampen, tillsätt en klick smör och sedan finhackad lök.
Häll på matlagningsgrädde och låt koka ihop, smaka av med salt och peppar.
Lägg en klick kantarellstuvning på varje macka och toppa med riven ost.
Gratinera i ugn i ca 10 min.

1 Josefine skriven

Tycker det ser riktigt gott ut även om jag inte gillar svamp. Madde + mat = Trolleri

Kramen

3 Hanna skriven

Det där såg otroligt gott ut - det måste testas nästa gång jag gör "varma mackor". Jag kör oftast det vanliga, med tomater ect. Rätt trist egentligen.

2 Carina skriven

Mums !! Delikatess macka i högsta grad !!

Jag älskar kantareller ;) Kramiz

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: