Kassler & potatisgratäng med kantareller





Har ni och varit ute och plockat kantareller? Jag har varit ute några gånger och har fyllt frysen med kantareller. Där finns ju hur mkt som helst nu och man kan ju inte få för mkt utav denna goda svamp.
Eftersom det är svampsäsong nu så kan ett recept med kantareller passa. Här kommer min goda gratäng med potatis, kassler och kantareller. Passar till vardag som fest.



4 port

1 kg potatis
1 gul lök
300 g stekta kantareller
5 dl matlagningsgrädde ( 27%)
 400 g kassler
en näve riven ost
salt och svartpeppar

Dela potatisen i mindre bitar, hacka löken.
Lägg i en ugnssäker form.
Stek kantarellerna i smör, salta och peppra, häll över i formen.
Tärna kasslern blanda ner i formen, salta och peppra blanda allt.
Häll grädde på och toppa med riven ost.
Tillaga i ugn 200 grader i 40-45 min.

1 Nathalie skriven

Hej! Ville bara ge dig beröm för en helt underbar blogg. Du får det att se såå gott ut! Så nu ligger din blogg sparad på mina favoriter :)

3 Elisabeth skriven

Detta lät jättegott. En idiot fråga bara. ska det vara rå potatis???

2 Maria skriven

Åh vad din blogg verkar bra, jag ska testa ditt fläskfilérecept nu ikväll, o detta recept ska jag definitivt testa framöver! :-)

Har länkat till din blogg från min, hoppas det var okej!? //Maria

4 Madeleine skriven

Hej. Ingen idot fråga inte. Ja det skall vara rå potatis! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: