Syltkakor



Småkakor är löjligt gott. Inför helgens kalas har jag bakat dessa syltkakor.

4 dl vetemjöl
200 g smör
1½ dl socker
sylt

Blanda allt och forma till små bollar, lägg i formar. Tryck en grop med hjälp av fingret i mitten av kakan, fyll med sylt. Det går bra med vilken sylt som helst. Jag har valt hemmagjord jordgubbssylt. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 min, 175 grader.

1 Jerker skriven

Jag var den förste med inlägg!!!! Det ser mycket gott ut!!!!!!!!

3 Lollo skriven

Åh vad dom såg goa ut. Jag bakar inte så ofta, lagar hellre mat men dessa såg läckra ut. Kul förresten att du har börjat o blogga!!

5 Rabab skriven

Hur många blir det av detta recept?:)

2 Frida-Maria skriven

Dom ser jätte-goda ut! Smakar gärna en hallonkyss:). Vem vet, jag o Frida kanske rentav crashar ert party. haha. Hälsa Algot!

4 Lollo skriven

Åh vad dom såg goa ut. Jag bakar inte så ofta, lagar hellre mat men dessa såg läckra ut. Kul förresten att du har börjat o blogga!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: