Kycklingsallad med grillad halloumi, paprika & baconströssel





Sallad, så gott & så fräscht. Jag älskar grönsaker i alla dess former och gillar experimentera med olika salllader.
Ikväll fick jag till det riktigt bra. Ostar är ju så gott att ha i salladen och min nya favorit, grillad halloumi, fick följa med i den här salladen tillsammans med grillad paprika och finhackat knaperstekt bacon.
Lägg upp salladen på ett stort fat, så att man ser alla vackar fäger tydligt. Det ser så mkt trevligare ut än att blanda allt i en skål.

4 port

4 grillade kycklingfiléer
1 dl gröna oliver
2 nävar blandsallad
½ skivad röd lök
en näve coktailtomater
1 pkt bacon, knaperstekt och hackat
1 paprika, grillad, skuren i mindre bitar.
1 pkt halloumi, skurna i skivor och grillade
balsamicoreduktion på flaska
flingsalt

1 Isa skriven

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

3 Anonym skriven

MUMS ser gott ut!

2 Madeleine skriven

Jättekul att du hittade hit :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: