Pastasås med färsk basilika

Besöksantalet har ökat ytterligre här på bloggen och jag tycker så klart att det är jätte kul!
Att få dela med mig av min matlagning mm är jättekul. Era fina kommentarer som dimper in lite och då och ger mig mer inspiration till att fortsätta. Så fortsätt med det, alltid kul och höra när någon provat laga något och vad ni tyckte, jag tar gärna emot tips på vad som jag kunnat göra bättre..:) Här får ni en god pasatsås som går lika snabbt att göra som pastan tar att koka. 

 

ca 3 port

en klick smör
½ gul lök
1/4 zuccini
4 färska champinjoner
120 g rökt skinka
en näve frysta haricots verts
2,5 dl matlagningsgrädde
2 msk creme fraiche
citronsalt
svartpeppar
en näve färsk basilika
maizenaredning

Strimla skinkan, skär ner grönsakerna i mindre bitar.
Hetta upp en stekpanna, lägg i smöret. Tillsätt champinjoner, lök & zuccini.
Låt det få bryna en stund.
Häll på grädde, creme fraiche, fond & haricots verts, låt koka upp.
Smaka av med salt och peppar.
Strimla baslikan och blanda i.
Klar att servera!




Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: