Snickerskaka

Idag gjorde jag en sats snickerskaka. Det var så länge sedan jag åt det. Fick lite nostalgi från klassfest på mellanstadiet! Tänkte jag ska bjuda på dessa läckerbitar på lördag då jag fyller år. Jag delar givetvis med mig till er av denna läckra snickerskaka.



1 burk jordnötssmör
1 dl socker
1 dl ljus sirap
1 dl kokosflingor
8 dl cornflakes
1 tsk vaniljsocker

200 g mjölkchoklad

smält socker och sirap i en kastrull ( skall ej koka )
Rör ner jordnötssmör, kokos, vaniljsocker och sist cornflakes.
Häll ut smeten på en plåt med bakplåtspapper, platta till smeten. (ca 20x30 cm)
Säll kallt i ca 15 min, däfter smälter du chokladen och brer på kakan.
Ställ kallt i minst 1 timme innan kakan skärs i önskad storlek.
Klar för servering.
Det går bra att frysa kakan.




Igår var vi och lekte på mammas förskola. Algot fullkomligt älskade det.
Nya leksaker, massa barn och vattenlek..vilken lycka för min lilla bus!

1 Markus- johannesbo skriven

Hur gott som helst! Dags att baka en tror jag...:)

3 Madeleine skriven

Hon jobbar i Vinslöv. Jag tror att han kommer älska sitt dagis :)

2 Gunilla skriven

Vart jobbar din mamma? Skoj han gilla förskolan då lär han ju älska det sen till hösten när han ska busa med elvira på samma avdelning. =)

4 Love&Peace skriven

Snickerskaka är så gott! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: