Gör din egen musli!


Det är så lätt att blanda ihop sin egen musli. Jag njuter extra mycket när jag vet att det är jag själv som gjort den :) I min musli har jag blandat nötter, frön & gryn. Man kan även tillsätta torkad frukt och kokosflingor. Jag har anv flytande honung för att få lite sötma i min musli.

5 dl  fiberhavregryn
2 dl grovt hackade mandlar
2 dl solroskärnor
2 dl pumpakärnor
1 dl krossade linfrö
2 tsk kanel
2 tsk malen kardemumma
½ dl vatten
½ dl olja
flytande honung, efter smak.

Häll upp alla ingredienser på en plåt med bakplåtspapper, blanda väl. Sätt in i ugn på 200 grader i 5 min, ta ut och rör om, sätt in igen 5 min, klart! Låt svalna innan den hälls upp på burk!

1 Rosa skriven

Smarrigt gott med egen musli Madde! Gjorde egen igår men den står inne 6-8 timmar!! Ifs mer nötter och frukt så den behöver kanske torka lite längre då.

Kul med lite nya tips!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: