Korv Forsell på mitt sätt..



Korv Forsell lagade jag för första gången på mitt jobb (arbetar som kock), smaken av dill, senap och tomat gifter sig bra med korven. Jag tyckte grytan saknade någon grönsak, jag tillsatte grön och röd paprika och även syltlök. Smarrigt!!

2 port

200 g falukorv
½ gul lök
½ röd paprika
½ grön paprika
2 msk tomatpuré
1 tsk dijonsenap
1½ dl matlagningsgrädde 15%
1 dl mjölk
1-2 tsk vitvinsvinäger
1 buljongtärning
1 dl syltlök
dill
salt o svartpeppar


1. Strimla falukorven och paprikan
2. Hacka den gula löken
2. Stek korven i en stekpanna, tillsätt lök och paprikan.
3. Tillsätt senap och tomatpuré
4. Smula ner buljongtärningen, häll på grädde och mjölk, låt koka ihop.
5. Häll ner syltlöken och smaksätt med vinägern, salt och svartpeppar.
6. Hacka dillen och häll ner i grytan.

Servera med ris eller potatis och en fräsch sallad!


                    
1 Carina skriven

Mums vad det ser gott ut :) Det receptet ska jag prova!! Kul med lite nya smaker :)

2 Frida-Maria skriven

Det ska jag oxå prova för jag har falukorv i frysen! Men du, kan du inte öka på typsnittet för kommentarer... :) Det är så svårt att pricka musen på den där jättelilla siffran:). Menat som konstruktiv kritik så jag hoppas du tar det rätt. Blogg handlar ju mkt om kommentarer så man vill ju att det ska vara rätt.



Jag har fått massor av tips från din blogg så jag följer dig gärna:) Kramar

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: