Bondkakor


ca 50 st

250 g smör
5½ dl mjöl
2 dl socker
1 msk sirap
1 tsk bikarbonat
½ dl grovt hackad söthandel

Blanda allt till en smidig deg och forma till rullar, 4-5 cm i diameter. Lägg dem i plastfolie och lägg i frysen till de blivit hårda. Skär upp i ½ cm tjocka skivor, lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i varmluftsugn 175 grader i ca 5-7 min.

1 Cecilia skriven

Bondkakor har jag aldrig gjort. Dumt, för det ser gott ut! :)

3 Maja skriven

mums:P

5 Gabriel skriven

Halloo.. Schysst blogg och cool design.. Inspirerande.. Har själv startat en pappablogg om livet som ensamstående pappa tillsammans med mina grabbar.. Leon och Mio.. Full fart.. Hur kul som helst att skriva och blogga om våra äventyr.. Kram Gabriel..

2 lovisa skriven

vad hittar du på denna onsdag?:)



Vill bara tipsa dig om en supertävling jag har! du har chans att vinna en VALFRI vara från www.brandsinfashion.com. du kan välja bland; badmode,skor,smycken,väskor,plånböcker,skjortor,shorts och MYCKET MER! av märken som chanel,dior, ed hardy mm.



Är du intresserad? klicka då här för att anmäla dig: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

4 EWELINA JUNGMARKER skriven

ser riktig goda ut!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: