Tacopaj


4 port

Pajskal:

125 g rumsvarmt smör
2 msk vatten
3 dl mjöl

Blanda alla ingredienser till en slät deg. Jag låter inte min deg vila, utan trycker ut den direkt i formen ( ca 25 cm i diameter), naggar botten med en gaffel. In i ugnen på 200 grader i ca 10-15 minuter.

Fyllning:
500 g blandfärs
1 gul lök
250 g krossad tomat
1 påse tacokrydda
3 dl creme fraiche 34%
 en näve riven ost

Stek blandfärsen, blanda i tärnad lök och krossad tomat.
Häll i påsen med tacokrydda, salta och peppra lite extra efter smak.
Häll upp färsen i pajskalet.
Bred på 3 dl creme fraiche, toppa med riven ost.
Låt gå i ugnen på 200 grader, tills osten fått fin färg.
Klart att servera!

1 Helena S / Bara en kaka till skriven

Tacopaj är en klassiker! Älskar tacopaj! :-)

3 Madeleine skriven

Vad trevligt! ja den är mycket enkel att slänga ihop! Passar så bra till fredagsmys, ha en trevlig helg kram

2 sofi llancas skriven

idag ska jag prova denna pajen, såg väldigt enkelt ut att göra alltså passar den mig. tack för en bra blogg kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: