Pannacotta

En god, lättlagad dessert. Pannacotta i två lager, en med vitchoklad och en med mjölkchoklad. Servera med färska bär, barnsligt gott :)



6 st portioner

3 dl grädde
50 g socker
100 g mjölkchoklad
1,5 st gelatinblad


Koka upp grädde och socker.
Lägg gelatinbladen i vatten.
Hacka chokladen. Smällt chokladen i grädden.
Lägg i gelatinbladen och blanda väl. Häll upp i portionsglas.
Ställ kallt i några timmar.

Till vitchokladpannacotta.
Gör likadant fast med vit choklad.
Häll ovanpå mjölkchokladpannacottan.
Ställ kallt i några timmar.

Vid servering, lägg på färska bär, pudra över florsocker.
NJUT! :)

 

1 Mia skriven

Du kan tro att vi njöt i fulla drag! Tur vi åt och frossade i all god mat... För nu är det sjukstuga & maginfluensa för Johans del..på tur står väl jag.... men vitpepparkorn gör susen hoppas jag =)

Kram Mia

2 Birgitta skriven

När jag gör pannacotta använder

jag syltsocker istället för

gelatinblad. Garanterat klumpfritt

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: