Fiskgratäng med pesto

Fettisdagen idag, har det blivit någon semla?
Inget semlebak här inte, men en semla har åkt ner ändå :)

Idag är bebis 30 veckor gammal och nu börjar det kännas att man har varit gravid lääänge!!!
Så skönt det ska bli att gå hem från jobb nästa vecka, jag känner att jag har en massa saker att fixa här hemma. Ordning och reda och mat & bak till frysen på schemat...vi får väl se hur mycket man orkar med och fixa. Det är väldigt skönt när man kommer hem från BB och har frysen laddad :)

Här kommer ett middagstips. Fiskgratäng med pesto. Bilden ser kanske inte så lockande ut, men det var jättegott och enkelt! Vi hade pressad potatis till.




4 port

600 g fryst fiskfilé
4 dl creme fraiche
2 msk pesto
½ tsk salt
½ gul lök

Lägg fiskfiléerna i en ugnssäker form. Salta och peppra, kör i ugnen ca tio min i 180 grader.
Blanda ihopa creme fraiche, pesto och lök, salt.
Häll av spadet på fisken och på med såsen, gratinera i ugn i ca 10 min.
Klart att servera.





Här är en väldigt söt & busig kille, som har tryckt ner sig i dockvagnen :)
Tänkt, snart är du två år...så fort tiden går.




1 josefines.se skriven

Vad gott!!

2 carina skriven

Mys killen börjar bli stor nu :) Kramiz

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: