Jordgubbspaj med vitchoklad och kokos




En somrig dessert kanske, men passar året runt enligt mig. Servera med vaniljglass!
Jag minskar lite på bärmängden i receptet eftersom min paj svämmade över lite :)







Pajform (25 cm i diameter)

600 g frysta jordgubbar
ca 2 msk potatismjöl
strösocker effter smak

deg:

150 g rumstemp. smör
1 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl

50 g vitchoklad
½ dl kokosflingor

Låt jordgubbarna få tina lite i formen innan potatismjöl och socker strös på.
Blanda smör, vetemjöl och socker till en slät deg. Klicka ut på jordgubbarna.
Strö på grovhackad vitchoklad och kokosflingor.
Grädda i 200 grader ca 35-40 min.
Servera med vaniljglass.

1 Josefine skriven

Gott gott! Fick du receptet på pajen vi käka här??

2 Madeleine skriven

Nej det fick jag inte Josefine, men du får gärna ge det till mig. Den pajen var god minns jag! men hmm..var det hallon och rabarber i?

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: