Fisk i foliepaket

Det är väldigt trevligt att ha en sambo som kommer hem från sin fisketur med några gösar.
Är ju inte varje dag man filéar fisk precis, men jag tycker jag fick ut skapliga fileér.
Fick en idé om att använda mitt goda örtsmör med citron och ruccola till gösen.
Det blev ett foliepaket med purjolök, gösfilé och mitt örtsmör.
Det är ett väldigt bra sätt att få till fisken och man bevarar all smak i paketet.
Det var det bästa jag ätit på länge...





4-5 fiskpaket

800-900 g fiskfilé
1/3 purjolök
örtsmör
salt & vitpeppar
Aluminiumfolie

Gör små foliepaket.
Skiva purjolöken och lägg den i botten av foliepaketet.
 Salta och peppra fiskfiléerna, lägg sedan dom över pujolöken.
Klicka ut örtsmöret på fisken. (Snåla inte!!)
 Stäng paketet så att alla goda smaker inte läcker ut.
Sätt dom i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter.
Använd gärna termometer.
Jag vill gärna ha min fisk 55-58 grader.





Storfiskaren!

1 Mamma skriven

Ser ju jättegott ut :) och egen fångst är ju pricken över i.et :)) För du har väl inte varit i fiskaffären Andre :))) Kramiz

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: