Ugnstekt BBQ-kyckling

Kycklingklubba är så gott, det är så mycket mer smak och köttet är så mört.
Fettet från skinnet och härliga kryddor får köttet att smaka ljuvligt.
Så här vill jag marinera mina kycklinglår.




1 kg tinade kycklingklubbor
½ dl rapsolja
1 msk mushroom soja
1 msk vatten
1 tsk salt
2 tsk BBQ-Hickorysås (ICA´S)
1 msk grillkrydda
1 msk American BBQ-kryddda ( santa Maria )
1 pressad vitlöksklyfta


Blanda alla ingridienser, gnid in kycklingen på båda sidor.
Avsluta med att krydda American
Lägg i ugnssäker form.
Stek i ugn i 200 grader tills köttsaften är helt klar och skinnet har fått fin färg.
(ca 25 min)

1 Anonym skriven

Det var längesen jag hade tillagade en kyckling !! Det måste jag testa i helgen :)Ser gott ut !! Kramiz

3 Josse skriven

Ser gott ut syrran !!

Önskar att jag kunde få de kunskaper i matlagning som du har ;)

2 Josse skriven

Ser gott ut syrran !!

Önskar att jag kunde få de kunskaper i matlagning som du har ;)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: