Härliga vår





Våren är en härlig årstid. Man får mkt energi och det är så fint i naturen. Våra kinesiska körbärsträd är helt underbara i blomning, tyvärr varar de underbara blommorna bara i ca 2 veckor.Vi har tagit beslutet att såga ner dom efter blomning, eftersom de står "fel" enligt oss.

Med två barn blir det mindre tid till mitt stora intresse här hemma nämligen trädgården.
Jag har ju ett växthus, så det ska jag försöka fylla med tomatplantor och några andra exprment.
Pallkragarna har vi sått morötter och sallad, det blir också lite sockerärter så småningom.
Massor utav örter har vi också, det känns verkligen lyxigt att gå ut och plocka i trädgården.

Vårt äppelträd blommar snart och det blir spännande om vi får någon frukt på det i år också.
Än så länge har vi fått 3 äpple på 2 år, jag blev snopen för jag trodde inte att det skulle ge frukt så fort.

Bärplantor har vi gott om, 3 sorters vinbärsbuskar, blåbär & amerikanska blåbär, björnbär och jordgubbar.
Algot älskade verkligen att gå omkring i somras och leta bär, dock kunde han inte skilja på vilka bär som var mogna :)




Discovery heter vårt äppelträd, där äpplena mognar i sept.

 

1 Mamma skriven

Underbara blommor på körsbärsträdet :) Härlig rosa färg !! Kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: