Lax i baconsås





4 port

4 st laxfiléer
5 dl matlagningsgrädde
1 pkt bacon
1/4 purjolök
1 tärning örtagårdsbuljong
maizenaredning
salt och svartpeppar

Lägg laxen i en ugnssäker form, salta.
Stek bacon knaprigt, lägg i purjolöken och låt fräsa med.
Häll i grädden och smula ner buljongtärningen.
Smaka av med salt och peppar.
Red av med maizenaredning.

Häll över laxen, baka fisken i ugnen på 200 grader till fiskens innertemp är 55 grader.
Vi åt detta tillsammans med hemlagat potatismos, jättegott!

1 Mamma skriven

Låter gott !! Jag som tycker bacon gör god smak i det mesta :) Hade nog aldrig vågat prova till lax :)

3 Fröken Frisk skriven

Det ser väldigt gott ut! Fin blogg :)

5 Sandra skriven

Det låter väldigt gott, måste prova någon dag!

7 tina skriven

mumsigt!

Härlig blogg du har.

2 Debbie skriven

Intressant blogg. Kika gärna in min om du har lust ♥

4 Alice skriven

Ser supergott ut!

6 Theresa skriven

Hej =) Mycket fin blogg =) Såg att du gillar matlagning och bakning =) Kika gärna in i min bakblogg och låt dig inspireras =) Rösta gärna på min cupcake i Miss Cupcake 2012, http://www.misscupcake.se/sv/node/2160 och följ gärna min blogg med bloglovin =)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: