Hallongrottor LCHF

 
Idag tänkte jag träna en runda, detta blir träningsdag 2! I torsdags när jag och min syster skulle gå till gymmet, tog vi för givet att dom hade öppet, men de hade stängt, så vi fick åka hem igen. Så det kommer nog bara bli 3 ggr träning denna veckan..bättre än inget :)
 
Ni som följt min blogg en längre tid vet ju att jag är ett riktigt kakmonster som älskar att baka.
Nu när jag försöker äta lite efter lchf så, vill jag ju prova på något kakrecept.
Det fick bli något lätt, hallongrottor. Jag hittade ett recept där det skulle vara kokosmjöl i, men det hade jag inte hemma så det fick bli lite mer av mandelmjölet istället. Jag gjorde eget mandelmjöl, skålla mandeln och mixa den fint.
 
 
16 st
 
16 st frysta eller färska hallon
3 dl mixade skållade mandlar eller mandelmjöl
75 g smör
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
 
Formar
 
Blanda alla torra ingridienser och tillsätt rumstempererat smör.
Forma till bollar och lägg i formar tryck en grop till hallonet.
Grädda i 200 grader i ca 10-12 min. 
  
1 Lollo B skriven

Mums lät både gott o lätt.
Nästan så man måste prova det...

Svar: Det tycker jag! Alla som jag bjudit på, har tyckt att dom var goda!
Vem är Madeleine?

3 Jenny Pugh skriven

Blev de goda? Verkar ju inte sa invecklat :-)

Svar: Dom blev jättegoda, kommer snart att göra min andra sats. :)
Vem är Madeleine?

2 Mamma skriven

Dom var kanongoda MADDE 👍 kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: