Kesobröd

 
Idag är det tisdag, dagen före invägning och mätning.
En vecka har gått och jag tycker själv att det har gått väldigt bra.
Jag känner mig fortfarande väldigt motiverad.
Jag läste i en blogg i morse om en tjej som ätit lchf och inte gått ner så mkt första halvåret
men på ett år hade hon gått ner 30 kg, imponerande.
Man är ju kanske väldigt spänd på snabba resultat men ibland är inte det det viktigaste.
Kroppen behöver tid att vänja sig vid nya matvanor.
Jag tänker så här, om vågen och måttbandet visar minus direkt är det givetvis jättekul, 
skulle det inte visa någon skillnad så tycker jag ändå att jag gått ett steg i rätt riktning.
 Vi får se imorgon. Spännande! 
 
Tycker den största förändringen är frukosten som tidigare var katastrof.
Åt alldeles för mkt mackor och socker....blä!
Jag känner mig glad över att jag fick ett tips på ett alt till bröd som jag gillar.
Det är ett "kesobröd" som min kusin Jenny gett mig recept på, hittade ett annat liknande på nätet fast med riven ost. Skall jag också prova nån gång. Men till er som också känner att ni vill byta ut brödet mot något nyttigare och som faktiskt är gott, så skall jag sprida detta recept vidare.
 
 
En plåt
 
1 dl sesamfrö
1/2 dl solrosfrö
1/2 dl linfrö
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
3 ägg
en liten burk keso naturell
 
Götr så hör:
 
Blanda alla torra ingridienser, sist i med keso och ägg.
Anv bakplåtpapper på plåten och platta ut smeten tunnt.
Jag har gräddat i varmluftsugn 200 i ca 15 min.
Låt svalna och skär i bitar.
 
Ät med smör och plälägg.
 
 
Vi hörs imorgon :)
 
 
 
 
1 Marja - Baka Sockerfritt skriven

Så fint bröd! Gott med en hel del frön i!

3 Lollo skriven

Det är jätte gott det brödet,
Jag gav det receptet till Jenny o hon tycker oxå det är gott.
Lycka till med ditt nya liv!!
Själv har jag gått ner 12 kg sen april månad.
Genom att utesluta kolhydrater o socker...

Svar: Vad duktig du har varit! Tack för stödet, jag ska inte ge mig :)
Vem är Madeleine?

5 jenny skriven

Är beroende av det brödet..äter 2 plåtar i veckan typ!
Mums!!
Massor med kramar

2 Anna skriven

Hej Madde! Vad bra! Ska bli spännande att testa! Vi ses imorgon!

4 Carina skriven

Mycket gott bröd !! Jag skall också prova att baka det ;)) kram

6 Lollo skriven

Nej det e bara till att fortsätta!!
Jag bakade brödet idag bara älskar det....

Svar: Det gjorde jag med, inne på tredje plåten redan :)
Vem är Madeleine?

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: