Vårt uterum

  För ca 3 år sedan gjöt vi sulan på på vårt uterum, nu står det färdigt.
Vi har tagit det med ro och gjort det mesta själva.
Vi har kvar att fixa på inredningen, men det får komma lite efter hand.
 

Den här hjärtformade stolen har min sambos morfar gjort, med lite vit färg fick den nytt liv.
Brickbordet hittade jag på netto :)
Tavlan har jag fått av min fina syster och den var klokren i uterummet.
Det är verkligen hem ljuva hem :)
 
Jag älskar våra möbler, det var precis den här stilen jag ville att uterummet skulle få.
Nu återstår det lampor, hade tänkt några metalllampor i industristil, vi får se vad vi hittar :)
Alla möbler hittade vi på möblera i hässleholm, perfekt att hitta allt på ett ställe.
 

Myshönan med mitt loppisbord. Passade riktigt bra tillsammans.
En matta under bordet, en taklampa, hissgardiner och prydnadskuddar återstår.
 
Golvet är grå klinkers som är 45*45cm, gillar dess stora form och fogen har snarlik färg, tycker inte om när det blir för rutigt. Ville uppnå en något rå stil på golvet och tycker att vi lyckades få till det bra.
 
Vi har ett nytt rum som kommer användas flitigt, för det är något visst med att sitta i ett uterum.
Det kommer bli många middagar med nära och kära.
 
 
 
 
1 Rosa skriven

Madde det är superfint! Precis så tänker jag att mitt uterum också skulle se ut. Kristallkrona över matbordet är inte heller fel...lite kitschigt:)

3 Smulan skriven

Oj vad fint!!
Vårat uterum står alldeles tom i väntan på möbler och inredningsdetaljer, finslipar lite till på våran idé men ska visa dessa bilder för maken när han kommer hem =)

5 kiwiberries skriven

så fint och mysigt det verkar

7 Maja skriven

Hej! Snygga klinkers. Vart har du köpt dessa?

9 Lars skriven

Hej, undrar också vad det är för klinkers! Tacksam för svar.

2 Carina skriven

Det blev så mysigt ;) Du har verkligen inredartalang :) och Andre har verkligen gjort ett kanonjobb :) Kram

4 Josse skriven

Jättefint !! Ska bli kul att se när man kommer hem . Kram

6 Marina skriven

Vilket supermysigt uterum! Härligt att sitta där vår och höst när det kan vara lite bistert väder ute. Gillar även dina fina loppisfynd som du målat :)

8 Nyfiken skriven

Hej, undrar också vad det är för klinker.

10 Therese skriven

Snygga klinkers!! Var kommer de ifrån?

Svar: De är köpta på Dennis kakel och klinkers i Helsingborg. Vad plattan heter vet jag inte, tyvärr.
Vem är Madeleine?

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: