Min goda chili con carne



 En smakrik god chili con carne som jag gärna delar med mig till er.


4-6 port

500 g blandfärs
1 st gul lök
1 röd paprika
1 st vitlöksklyfta
5 st färska champinjoner
1 st burk krossad tomat
1 dl chilisås
1 dl vatten
1 st köttbuljongtärning
1 dl ketchup
1 st burk vita bönor i tomatsås
salt & svartpeppar
färsk oregano

Bryn färsen och hacka löken. Tillsätt löken i färsen.
Skiva champinjonerna och dela paprikan i mindre bitar. Tillsätt i grytan.
Pressa i vitlöken och smula ner buljongtärningen. Späd med vattnet och krossade tomater.
Tillsätt chilisås och ketchup och färsk oregano, låt stå och puttra en stund.
Häll i de vita bönerna. Smaka av med salt och peppar.
Serveras med ris eller bröd och en god sallad.


1 Lotta skriven

Hej Madeleine!

Tack för kommentaren på min blogg!

Alltid roligt med nya besökare och kommentarer :-)

Din ser jättefin ut och jag gillar skarpt bilderna. För mig är de så viktiga för att jag ska lockas att prova receptet.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: