Dumlekaka



 Är uppe med tuppen (Algot) idag. passar på att sätta in dagens inlägg nu, för det kommer säkert bli en en fullspäckad dag med kalas för får vår son fyller 1 år imorgon! Här kommer ett recept på dumlekakor, som är helt underbara! Jag älskar dumle och därmed dessa underbara kakor, som jag tror kommer bli uppskattade på vårt kalas idag. Ha en bra dag!

400 g smör
2 dl socker
6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 ask noblesse
Folieformar

Blanda alla ingredienser till en smidig deg, ställ kallt i 30 min.
Rulla till bollar, lägg i formarna, tryck därefter ner en dumle i varje boll.
Grädda i 200 grader i ca 15 min.
Lägg på en nobless på varje kaka innan dem svalnat.
Jag har lite "vinterströssel" från dr oetker som dekoration.

1 Jonna skriven

Hej Madde. Kul att du startat en blogg. Jag såg den för nån vecka sen., men hann inte kolla in den. Dom här dumlekakorna brukar mamma göra en variant på o dom e ju sååååå goda! Jag blev jättesugen på ditt recept! Får nog prova de.. ;) Ha de fint. Ses i veckan på träningen! :) Kram Jonna

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: