Tårtor!



Gjorde tårtorna själv denna gången när det var kalas.
Det var inte så svårt som jag trodde, det som var mest krånglïgt var att dekorera tårtan.
Hitta ett bra recept på tårtbotten, den blev väldigt fluffig och saftig.
I tårtan hade jag vaniljmousse och jordgubbsmousse,  det blev 
jättegott tillsammans. Till jordgubbsmoussen gjorde jag en vaniljmousse och tillsatte ca 2 dl jordgubbssylt.
Tårtlocket är en marshmallowfondant, som var mkt enkel att arbeta med.


1 Anonym skriven

Åh vad fina tårtor!! Kan man kanske hyra in dig till att göra studenttårtor??? Du e jätte duktig.

3 Madeleine skriven

Hedda: Det är alltid kul att bjuda på något som man gjort själv! :) Tycker du ska prova fondanten, blev positivt överraskad, gott och inte så svårt att göra.

Lollo: Du kan säkert gör lika fina själv :) Men jag kan göra till er om ni vill!

5 Emma skriven

Jättefina tårtor Madde, verkligen!

2 Frida-Maria skriven

Jätte-fina. Jag gjorde egna till Frida också och var nöjd med att ha gjort allt själv utom skalet som jag köpte, rosa marsipan. Visste inte om det där med fondanten. Måste prova!! Jag gjorde vaniljkräm från Leilas recept för första gången - lite knepigt men sjukt gott!

Det är en härlig känsla att ha gjort tårtan helt själv faktiskt!

4 Josefine skriven

Du är helt otrolig Madde......otroligt fina tårtor.

Helt underbar blogg dessutom.

Kram

6 Jonna skriven

Guud så fina tårtor!! Så duktig du är Madde!!! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: