Fredagsmys-pizza

Igår hade jag och Algot en kväll för oss själva. Vi busa en massa och han hjälpte mig att plantera om växterna :) Kände inte för att stå och greja en massa i köket, så det fick bli pizza, köpte ett pizzakit.
Det är bara att rulla ut degen och det finns färdig tomatsås att bre på, sen bestämmer du själv pålägget.

Min fredagsmys-pizza

Pizzakit
Riven ost
Skivade färska champinjoner
Mozzarella i skivor
Rödlök i skivor
Basturökt skinka i strimlor
Tomatskivor
Färsk strimlad basilika
Nymalen svartpeppar



Detta var nog den godaste pizzafyllningen jag gjort på väldigt länge. Det blev så gott med mozzarellan.
Ca 15 minuter i ugnen på 200 grader. Sen är det klart att serveras!






Matkritikern för kvällen gav mycket godkänt! :)



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: