Marängtårta











Igår hade vi kalas för syrran som fyllde år i tors. Jag fick äran att göra tårtan. Hon önskade en marängtårta.
 Vi hitta ett smarrigt recept på Ica.se, en marängtårta med mjölkchokladtryffel, hallongrädde & färska jordgubbar.
Mycket smarrigt! Det enklaste är att köpa färdiga marängbottnar, men det blir ju så mycket godare att göra egna. De blev jättebra, förrutom att jag gjorde dom lite väl stora, så det blev snålt med fyllning.
Nästa gång dubblar jag chokladtryffeln och ökar på grädden något, annars var den var fantasktiskt god och det verkarde sällskapet också tycka!

1 Josefine skriven

Denna tårtan är syndigt god, fick receptet av Sofie förra året.....perfekt sommartårta =) Ska dock ge mig på att prova dina kalljästa bullar. Kram

3 Madeleine skriven

Håller med, perfekt sommartårta! Lycka till med bullarna Josefine!



Ni kommer inte bli besvikna Hedda, den är både ljuvligt god och enkel precis så som man vill ha det! kram på er

2 FridaMaria skriven

Ser ju helt ljuvlig ut. Den måste vi prova.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: