Marängtårta med lemoncurd & hallongrädde












tårtan räcker till ca 10 personer

Marängbotten:

6 äggvitor
4 dl strösocker
1 msk citronsaft

Vispa äggvitan till ett hårt skum. Blanda ner socker lite i taget, vispa till ett glansigt, hårt skum.
Rita två cirklar på bakplåtspapper. Lägg ut marängsmeten efter formen på pappret.
Grädde i ugn 100 grader i ca 1 ½ timme.

Marängen är färdig när den släpper lätt från bakplåtspappret.

Hallon och citron grädde:

5 dl vispgrädde
160 g lemoncurd (en halv burk)
3 dl tinade eller färska hallon

Vispa grädden, blanda i lemoncurd och hallon.
Varva grädden med marängbottnar.
Garnera med färska bär och riven vit choklad.

1 Mamma skriven

Den var riktigt god :) Tur Josse har en sån kanonsyster :)) Kramiz

3 Josefine skriven

Åh så gott det ser ut!

Fina kort också!

Sånn måste jag med göra! =)

kram!

5 kiwiberries skriven

den verkligen riktigt riktigt god!! måste prova =)

7 Tina skriven

Åhh vad gott det där sug ut!! En riktig frestelse =)

9 Malin skriven

Mums! Tack för receptet, ska testas nu till student-tiderna.

Ha en fin onsdag!

/ Malin

malinedlund.blogg.se

11 Ellen skriven

Oj, så somrigt och gott!

13 johanna skriven

Herregud så gott!

15 Hanna skriven

Såg super god ut! :D

17 Sandra skriven

Å verkar jättegott borde provas i sommar! :D

19 Lisa skriven

ÅÅÅÅHH va gott! En riktig sommartårta =)

21 Elin skriven

Åh, MUMS! Hade inte tackat nej.. ;)

23 Linda - facebylinda skriven

OJ vad god den såg ut! Man vill ju bara ha sommar nu och sitta och äta den i trädgården!

25 PAULINA MALEK skriven

Men ååååååå herregu va god den ser ut att vara!! Fin är den också!

27 Linda WritingL skriven

Mumms!

29 Hanna - Mode och min vardag skriven

Vad god den ser ut!

31 Fröken Frisk skriven

Vilken härlig och somrig tårta!

33 fe skriven

ååh vad gott!

35 Jonas skriven

Syndigt gott, typ xD jordgubbar är dessutom något utav det bästa jag vet =) du får ha en fin dag!

37 Maria skriven

Ser verkligen jättegod ut! Passar perfekt till midsommar! :)

39 Alexandra skriven

Ser väldigt gott ut! Längtar verkligen till sommaren när man ser den. Kanske blir sommardessert hemma någon dag! :)

41 Nina skriven

Såg ju inte liiiite gott ut! Den ska bakas på midsommar :D

43 NB skriven

Denna tårta såg verkligen god ut :)

45 Sheila skriven

Åh vad den ser god ut, vill ha!! ;D

47 Katten skriven

Åh, så god den såg ut! Det vattnas i munnen! :D

49 Caroline skriven

Hej! Oj så smarrigt! Vill smaka =) Ha en trevlig helg!

51 LORISSA LOVEBOMB skriven

Det ser helt vansinnigt gott ut!! Verkligen.

53 Cecilia skriven

mm, ser gott ut!

55 sara skriven

vilken fin tårta!

57 elin - mamma till olivia skriven

Ser supergott ut! :)

59 IDASWARDROBE.com skriven

Låter jättegott! Brukar göra vanlig jordgubbsmarängtårta, men denna ska testas i sommar! :)

61 Suzette skriven

Måste testa, blir kanske till min födelsedag i juni :)

63 Lisa - Kreativ bakning ♥ skriven

Åh vilken fin tårta! Måste testas :)

65 Madeleine skriven

Mm det vattnas i munnen på mig. Denna måste jag bara göra, kanske redan till helgen. Tack för tipet.



67 johanna skriven

hejsan, nice blogg du har .<)har lagt in en åsikt om mobbning det skulle vara tacksam ifall du kikade och kommentera din åsikt

69 DAVID skriven

gottgott! :)

71 Shimo - Extrem kvinnlig skönhet är alltid provocerande skriven

Oj va vacker!:)



Tyvärr blir det ingen tårta för mig för jag har precis börjat på min mjölk diet och ska köra ett rump-pass nu hahah!



Ha en mysig helg!



*

*

*

*

*

*

//Shimo - Extrem kvinnlig skönhet är alltid provocerande

73 ADARAS.se skriven

åh mums!! :D

75 Nathalie Tegelstam skriven

ååh, mums :D

77 Louisa skriven

Det där receptet lägger jag beslag på! Ser sjuukt gott ut! :D

79 beabanan skriven

Den såg supergod ut! Ska jag helt klart prova på i sommar! :D

81 matildalindgren skriven

Jag fyller år idag och såg det här inlägget underveckan så provade det till kalaset, UNDERBAR tårta! :D

2 Josse skriven

Ja det är en sån himla tur. :-)

Den var riktigt god!

Precis som den ser ut också. tack syster :)

4 cindy skriven

Vilken somrig, och god tårta det ser ut! :)

Ha en fin dag!



/ http://cindyvuong.blogg.se

6 maria skriven

Ser underbart gott ut. min mamma gör nott liknande

Så sommrigt



Ha en fin Onsdag

Maria

8 Alexandra skriven

Super fin!! =)

10 Beatrice Jakobsson (foto) skriven

mums :D

12 Natahlie skriven

Den skulle man ju testa. Ser mega god ut! :)

14 Eleonore- Kokboksutmaningen skriven

Åh vilken härlig marängtårta, väldigt somrig :D

16 Mary skriven

Så sommrigt och gott det ser ut! ^_^

18 Jenny - mamma till Milo & gravid med Liten ♥ skriven

Mmm ser gott ut. Måste testas någon dag :D

20 Jennie skriven

Herregud va god den ser ut !

22 Denise skriven

Mmmmmm!!! Såg galet god ut!!! Så somrig och härlig. :)

24 Karin skriven

Åh vad goood den ser ut! Verkligen ngt jag skulle kunna tänka mig att baka till midsommar! tack för tipset! :D

26 Louise skriven

Åh den där måste jag testa att göra!

28 Nikaia skriven

gud så god den så ut att vara!!

30 Anna skriven

MUMS! Ser supersmarrigt ut. Tänker baka den till mors dag!

32 hanna skriven

Den ser otroligt god ut!!! Det passar ju perfekt nu till sommaren! Den måste jag absolut bara göra :D <3

34 Emma skriven

Den ser inte lite god ut utan helt fantastisk god ut!

Blir verkligen ett sommar måste :D

36 yasmine modell mamma och fru skriven

ser somrigt mumsig ut



kraaam

38 Mitt skafferi skriven

Åh vad gott! Man längtar verkligen efter sommar när man ser de här bilderna.

40 Hanna skriven

Ser fantastiskt god ut!!

42 Heipan skriven

Ser mycket gott ut!

44 Annster skriven

Ser galet gott ut :)

46 BECCA- Mode, foto och vardag! skriven

Åh gud så gott!

48 Ellen skriven

Låter och ser otroligt gott ut! :)

50 Prietha skriven

TACK! Du har gjort så har har en födelsedags tårta!

Den ser ut att vara god! Fina kort också! Vad använder du för kamera?

52 Johanna Asplund skriven

oj, ser super smaskig ut! mums

54 M A D D Y Z - F O T O B L O G G skriven

Mmm vad god den ser ut!

Jag älskar maräng!

56 sofia skriven

åh vad god den ser ut. :) somrig.

58 Maria skriven

Mumsigt! :)

60 LEISEN -Foto-Mode-Smått&Gott skriven

Mmm, denna tårtan ska jag göra på söndag eftersom att jag fyller år då! Längtar som sjutton.

Kram



Kolla gärna in på min blogg

62 Ingrid skriven

Det ser underbart gott ut, måste seriöst testa någon gång!

64 Lisa - Kreativ bakning ♥ skriven

Citronsaften hälls i efter sockret sen va? :) Kram

66 Sofie skriven

Mums! Här har vi årets midsommartårta :)

68 Bea Oroug skriven

Nämen vad fin! Det här blir ett måste att baka till sommaren och bjuda vännerna på.

Ha det fint <3

70 felicia - fotokobran skriven

helgens sweetie, missa det inte! :D

http://fotokobran.se/2012/may/helgens-sweetie.html#comment

72 Johanna skriven

Mums, det där låter som en perfekt sommartårta! :D

74 Monia - mamma till Tuvalie skriven

ge mig! supergott :)



I morgon dras vinnaren av Lykka-tävlingen och inte många är med och tävlar. Det enda du behöver gör är att blogga om din favoritprodukt bland alla smarta köksredskap dom har, och sedan lämna en liten kort motivering till varför just DU ska vinna. Med så få deltagare är det stor chans att du blir den lyckliga vinnaren av 400 kronor presentkort hos www.lykka.se :) Kika in och delta: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/may/tavling-vinn-presentkort-hos-lykkase.html

76 Sara skriven

Vad gott! Passar nog super till studenten, eller vad tror du? :) Kram

78 Elin skriven

Mycket god tårta! :) ett tips är att visspa grädden hårt och använda sig att färska hallon, annars finns det tror risk att det går som för mig, en ledsen, blöt och ihopsjunken tårta! Dock fortfarande fantastisk god! Tack för receptet & trevlig sommar :)

80 Vicci skriven

Mums... ser super god ut!!!!



Förreste. Var med i min bildtävling om du vill:)

http://theseabird.blogg.se/2012/may/bildtavling.html

82 Malin skriven

Du verkar vara jättebra på att baka! Tror säkert att dina bakverk smakar riktigt gott också! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: