Gjut ett trappsteg

Viivilla tidningen brukar jag bläddra igenom lite snabbt när vi får den. Oftast är där väl inget som jag brukar fastna för men nu hände det. Vårt förråd har inget trappsteg har stört mig lite. I tidningen hittade jag en helsida med bra beskrivning på hur man gjöt ett nytt trappsteg. Jag visa sambon, som nappa på idén.



    Bildkälla

Eftersom vi ville ha lite högre trappsteg än på bilden ovan, så fick vi gjuta en lite högre sula först.
Nu är den så gott som klar, lite små justineringar kvar, bla ska den släta ytan längst ner, få en lite mer putsad yta, så den smälter in i trappan bättre. Jag är jättenöjd och det var roligt att göra + att det var inte alls så svårt.

Så här blev vårt trappsteg!




Vill ni också gjuta ett trappsteg? Gå in här och kika. Lycka till!

 

1 Jennie skriven

Fint trappsteg

Svar: Tack så mkt! :)
Vem är Madeleine?

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: