Trädgården

Just nu är där mkt att sköta i trädgården, allt växer så det knakar och det är kul att följa.
Det är inte bara gräset som ska klippas utan jag har även ett växthus som är fullproppat och en massa pallkragar, spannar med potatis mm. Har alltid varit intresserad av odling. När jag var liten odlade jag cocktailtomater i pappas o mammas fina rabatter och hade en paprikaplanta i en liten kruka på mitt rum. Minns att det blev en liten söt grön paprika till slut. :)

För er som är intresserade av vad jag odlar så kommer här lite bilder.





Mynta som växer som ogräs och björnbärsbuske.



Har en pallkrage fullproppad med örter.
Gräslök, oregano, salvia, dragon, kurspersilja & blad persilja
dill, timjan & citronmeliss.



Haricots verts



Sockerärtor som får klättra på ameringsjärn. Det är bara så gott att gå och plocka av,
en riktig höjdare i sallader.



Pallkragar med morötter, rödbetor, zuccini, små inläggningsgurkor.
Spannar med potatis.


Olika sorters tomater



Gurkor



Paprika





Röda, svarta & vita vinbär.
Har amerikanska blåbärsplantor också men det brukar inte bli så stor skörd på dom, fåglarna hinner före..

Vi har en lummig trädgård, med skogen nära tomten. Jag tycker det är en väldigt mysig trädgård,
då man lätt kan ändra om och behöver inte ha så då pedantiskt.




Här är en kille som också växer så det knakar.
Du är det finaste vi har..




1 Frida-Maria skriven

Fina killen! Så stora dom blir snabbt. Galet. Vi hade skolavslutningar och student hela fredagen så vi kunde inte gå på någon avslutning tyvärr. Hoppas vi ses ändå framöver!

2 Julianna skriven

Mums så underbart! Du har inte nån mer överskådlig bild på hur du knytit upp tomaterna? Mina har gått sönder pga tyngden.



Superfin blogg!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: