Fågelbad av betong


Har provat på att gjuta ett fågelbad i betong. Det var väldigt enkelt och blev mycket fint!
 


Så här gör du!
Gör en kulle med sand, jag hade en fiberduk som underlägg, det kan bli en del spill med betongen.
Lägg ett rabarberblad uppe på.



Därefter blandar du till betongen, det skall vara finbetong.
Blandningen skall vara som en tjock gröt när den är klar.
Lägg på betongen jämt på bladet och gör den platt mitt uppe på så att det kommer stå stadigt-



Låt stå och bränn i 2 dygn, sen går det bra att dra av rabarberbladet.
Därefter skall det stå och torka ett dygn. Det kan vara svårt att dra av bladet, då nerverna i bladet lätt fastnar i betongen. Du kan va lugn, det lossnar när det torkar.



Klart att placera ut i trädgården.  

1 Therese skriven

Åh vad fint och det verkar superenkelt ju? Fiffig du är. Kram!

3 Maria skriven

Gud vad du är duktig på allt möjligt Madde! Superfina fågelbad! Jag är ett stor fan av din blogg :)

5 Madeleine skriven

Therese: Tack så mycket, det är väldigt enkelt att göra, kul grej att ge bort också!



Maria: Tack! kul att du gillar min blogg.

Har upptäckt hur kul det är att fotografera, nu önskar jag mig en bättre kamera :) Jag skulle vilja att du delar med dig av din kunskap till mig! Du är ju så duktig! Du borde också ha en blogg :)



Rosa: Tack så mycket. Just dom fågelbaden gjorde jag i helgen när jag gjöt dom andra sakerna.

Men jag gjut fler igår, bla till min mamma.

Ja det hade varit kul med en "betong gjutar kväll" :)



Tack för att ni kommenterar ha en bra helg kram till er alla

7 Sannas Goda skriven

Jättefina!

2 Maria skriven

Gud vad du är duktig på allt möjligt Madde!! Verkligen superfina fågelbad! <3 Jag är ett stort fan av din blogg :)

4 Rosa skriven

Madde du är enorm!! Gjorde du dem igår?? Jättefina! Precis sådana vill jag oxå ha:-) Du får samla ihop ett gäng och ha en kurs;-) Kramen

6 Amanda - matblogg skriven

Sånnadär är så otroligt vackra!

sv. lycka till! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: