Loppisfynd

 
Tycker det är roligt att gå på loppis och göra lite fynd. Var på vinslövs loppmarknad och hitta de här blåa träramarna. Jag gillade de grova ramarna och tänkte att de ska jag måla vita. 20 kr + lite färg.
 

Ett soffbord till vårt uterum för 40 kr. Tyckte det var ett riktigt fynd. Älskar de svarvade benen.
Ni kanske kan gissa vilken färg jag tänkt måla det i ? :)
 
 
Vitt och fint blev det. Innan målning slipade jag lite på ytan så att färgen skulle fästa bättre.
Det mörka bordet krävde 3 st strykningar innan jag var nöjd.
 
 
Det är så kul att göra om gamla saker till "nya". Jag blev riktigt nöjd med mina fynd.
 
1 Carina skriven

Det blev såå snyggt !! Allt blev som nytt för en liten peng :)) Kram !

3 Madde skriven

Oj vilken fin blogg man ramlade över idag. Du verkar superduktig på att baka av de fina bakverk jag sett, o man vill ställa sig i köket själv just nu med en deg, eller två..:)Men svärfar kommer snart på middag så det får bli en bakdag i morgon istället, för gud vad mycket fin inspiration man fick härinne.
Bordet blev superfint när du målat det vitt.....jag fyndade själv ett bajsbrunt runt bord man kunde lägga i en iläggsskiva i så blev det ett superfint matsalsbord. Kostade hela 40 kr på loppis och efter 4 stryknongar blev det vitt och jättefint.Loppistoka som är..:)
Ha en finfin söndag önskar Madde

2 Jossan skriven

Jättesnyggt syrran!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: