Kycklingpaj LCHF

 
En form 25 cm i diameter
 
Pajdeg:
 
3 dl mandelmjöl
1/2 dl sesamfrön
40 g smör
1 msk fiberhusk
1 tsk salt
1 ägg
 
Mal sesamfröna, blanda sedan alla ingredienserna i en bunke.
Låt degen bila i 30 min-1 timme för bästa resultat.
Förgrädda pajskalet innan fyllning läggs i, 200 grader ca 8-10 min.
 
Kycklingfilé
Färska champinjoner
Lök
Färsk broccoli
ägg
vispgrädde/mjölk
riven ost
salt och peppar
 
 
Stek kycklingen, lägg i skrivade champinjoner, lök och broccoli,
Smaksätt med salt och peppar.
Häll upp i pajskalet.
Vispa upp ägg och häll i gräddmjölk, salt och peppar.
Beräkna 1,5 ägg / 1 dl vätska.
Strö lite riven ost på och grädda i ugn 225 grader tills
äggstanningen har stelnat och osten fått fin färg, ca 25 min.
 
 
1 Anita P skriven

Super god paj! Den kommer jag göra fler ggr. Jag hade trattkantareller istället för champinjoner

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: