Månbord - loppisfynd

 
Något som jag aldrig trodde jag skulle göra, är att fynda loppisgrejor. Slipa om gamla, tråkiga möbler och ge dom ny färg så dom blir som nya. För en 5-6 år sedan skulle allting köpas nytt och jag hade inte en tanke på att fynda saker/ möbler på loppisar. Min stil har ändrats en hel del sedan dess. Jag brinner för att göra något fint utav något gammalt vackert som behöver lite kärlek...ibland behöver det inte göras om utan åldern har gjort det vackert!
 
I somras var jag på loppmarknad i Vinslöv och fyndade detta bord. Det var ett litet runt bord som redan var delat,
det var lätt att skruva bort den andra delen och flytta över benen, på så vis slapp vi skruva bordet i väggen.
Jag tyckte inte det var så fin färg på det utan ville ha det vitare och få bort detaljer i guld.
 
Det krävdes en hel del förarbete innan det var dags att måla.
Jag använder míg utav en slipmaskin och sandpapper till de svarvade benen.
 
Sedan blav det dags för målning.
Grundfärg är A och O, färgen fäster mkt bättre och du får ett jämnare och finare resultat.
Det krävdes en strykning grundfärg och två strykningar med halvblank snickerifärg.
 
Här kommer resultatet, jag är supernöjd!
 
 
 
 
 
Här är även min nya tavla från borett, med fjärilar. Såå fin!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Josefine skriven

Du skulle lagt ut bild på soffbordet oxå!! Du är så duktig 😊

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: