Soffbord utav lastpallar

 
Var så otroligt trött på vårt soffbord från IKEA, det var så fult att jag skämdes. Jag var sugen på att göra något annorlunda, jag har sett en del inredningsprogram göra bord utav lastpallar. Tycker det är väldigt coolt
att göra en egen möbel på det sättet. Jag ville testa!
 
Finns ju mängder med varianter på detta bord, många lägger en glasskiva eller någon annan skiva på eftersom
mellanrummet mellan brädorna är för stort. Jag fick en idé om att byta ut brädorna, lite mer jobb, men tänkte att det kunde bli fint. Hittade överblivna brädor ute i garaget, så dom fick det bli.
 
Jag grundade allt en gång innan jag målade lastpallarna med snckerifärg, (en gång.) Brädorna som skulle ligga uppe på fick två strykningar. Jag valde att spika på brädorna efter målningen eftersom jag ville se spikhuvudet.
Tyckte det kunde vara en snygg detalj. Länkhjulen beställde jag på Claes Ohlssons webbutik.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Jenny skriven

Vad smart och riktigt snyggt blev det!

3 Monika skriven

Jättefint!
Undrar om det krävdes mycket slipning av pallarna?
Vad blev höjden på bordet när hjulen sitter på?

2 Intresserad! skriven

Hej!

Tänkte höra hur du fick fast de två lastpallarna på varann, limmade du bara eller skruvade du?
Även om du målade allt det vita före du stoppade fast allting?

Vart väldigt nyfiken och hoppas på ett svar, din vart förresten jättefin!

Tack på förhand!

Svar: Hej! Tack så mycket! Jag målade lastpallarna först, sedan skruvade vi ihop dom. Bytte ut dom översta brädorna för jag ville ha tätare mellan brädorna. Med vänlig hälsning, Madeleine
Vem är Madeleine?

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: