Pankopanerad hokifilé med kall örtsås


Egenpanerad fisk är ju bara helt underbart gott! Här har jag anv mig av ett asiatiskt ströbröd som heter "PANKO", finns att köpa på ica. Detta ströbröd tycker jag håller ihop paneringen bättre och att fisken blir mer frasig. Till detta gjordes en kall sås där jag hackade i en massa färska örter. Dill, basilika, gräslök och persilja, till sist pressade jag i färsk citron. Mmmm!

En dubbelpanering består av mjöl, ägg och ströbröd. Man börjar att vända fisken i mjöl därefter i uppvispat ägg, sen i ströbröd. Stek fisken direkt! 

Tips: Salta och peppra i mjölet så får du en god panering och behöver inte "grisa" ner hela stekpannan med kryddor.
Anv smör och olja när du steker fisken, oljan tål högre temperaturer och gör så att det inte bränner så lätt. Smöret står för smaken och den fina färgen.

Örtsås 2 port

2 dl gräddfil
2 msk majonnäs
färska örter
pressad citron
salt och vitpeppar

1 Ann-Sofi skriven

Det lät jättespännande. panko. Trevlig blogg du har:D Vi ses snart igen:)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: