Rabarber ♥


Rabarber hör sommaren till. Det bästa är att jag fick massor av snälla Pelle, så nu behöver jag inte snåla med mina egna :) Här ska det kokas saft och sylt, men först en rabarberpaj till Pelle som tack!


 
En pajform ( 25 cm i diameter )

500 g rabarberstjälkar
½ dl socker
1,5 msk potatismjöl

Smuldeg: 

3 dl vetemjöl
125 g rumsvarmt smör
3/4 dl socker

Skär rabarbern i mindre bitar, blanda ner socker och potatismjöl, lägg i en form.
Blanda smör, socker, vetemjöl till smulor och strö över rabarbern.
Grädda i varmluftsugn 175 grader i ca 35 -40 min.
Servera med vaniljsås eller glass.

1 Pelle skriven

Rabarberpajen var fantastiskt god Madde. Tur att någon tar ansvar för det som växer i min trädgård.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: