Laxnuggets

 
Godkväll kära läsare!
Hoppas ni haft en trevlig helg? Nu börjar snart en ny vecka, med nya utmaningar.
 Har ni planerat in vad ni ska äta? Brukar ni göra matsedlar?
Innan Andres semester var jag "jätteduktig" och gjorde upp matsedlar och storhandla, men har varit lite dålig på det sen dess, men nu tänkte jag dra igång igen.
Tänkte snart slå mig ner och planera in veckans matsedel, men innan dess vill jag ge er ett tips på en god rätt vi hade nu i veckan. Pastasallad med laxnuggets och en kall mangochutneysås. Fräscht och gott!
 
            
Laxnuggets:
 
Laxfile
mjöl
ägg
Pankoströbröd
salt och vitpeppar
smör till stekning
 
Gör så här:
Dela laxen i kuber.
Häll mjöl, salt och peppar på ett fat. Rulla alla kuber i mjölblandningen.
 Knäck upp ägget i en skål, doppa laxbitarna.
Därefter rullar du kuberna i panko ströbröd.
Stek gyllenbruna i smör. Servera!
 
Pastasallad:
 
Kokt kall pasta
matolja
Pesto med soltorkad tomat & cashewnötter
ruccola
vitlöksoliver
soltorkade tomater
salt och svartpeppar
 
Blanda matolja och peston, häll därefter med pastan.
Blanda och smaka av med salt och peppar.
Blanda ner resten av ingredienserna.
Servera!
 
Mangochutneysås:
 
cremefraiche
mangochutney
salt och peppar
 
 
 
 
 
1 Syster skriven

Vad gott det ser ut!
Min veckomatsedel är klar och inhandlingen :)
Ni vill inte förenkla er vardag genom att
Skaffa ICAs matkasse ;) kom då in till oss
Hihi..

3 Ellen skriven

Ser väldigt gott ut :D

5 Eleonore- Kokboksutmaningen skriven

Mums, detta måste ja prova! Funkar ju med alla typer av fisk :)

7 Sofia skriven

Mums!

9 Junitjej skriven

Det ser jättegott ut!

11 Julia, June's abstracts skriven

Recept från Buffé? :) Har tänkt göra dem sedan jag fick tidningen, de ser väldigt goda ut.

13 Paulina Holmberg skriven

bRA TIPS, SER JÄTTEGOTT UT :d

15 Freja skriven

Gud vad gott!

17 yasmine modell mamma och fru skriven

låter super gott
Allt bra?
KRAM

19 Carro skriven

Mums!

21 LORISSA LOVEBOMB skriven

ser underbart ut, jag har själv sesamnuggets i frysen, de är färdiga, men låter härligt att göra eget :)

23 rebecca skriven

Hej allt ser jätte gott ut! Jag är själv riktigt mat intresserad men jag undrar om du har testat något annat med samma mat fast inte laxen, typ en annan fisk eller något sådant? skulle vara jätte kul om man kunde få lite förslag :) Tack i förväg / Rebecca

25 kiwiberries skriven

så gott!

27 Mary skriven

Ser verkligen jätte fräscht och gott ut!

29 Ingrid skriven

Ser gott ut! Jag brukar göra egna nuggets av kyckling som jag dubbel panerar i kokosflingor eller sesamfrön.

Svar: Låter gott Ingrid!!
Vem är Madeleine?

31 Nellie, Sara, Wilma skriven

Åh det måste testas!

2 Maria skriven

Såg mycket gott ut och säkert mycket godare och nyttigare än tråkiga fiskpinnar! :)

4 Ida skriven

Jisses så gott det verkar!

6 Kanita skriven

Åh, Yummy!

8 Coquina skriven

Mums vad gott det ser ut att vara, laxnuggets har jag aldrig testat =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

10 Sanna skriven

Åh såg dessa i buffe tidningen och blev sugen på att testa dom också! Har dock inte tagit tummen ur och gjort det än, men dom ser ju sjukt goda ut :D

12 andreas skriven

tack för tips! Man blev väldigt sugen när man kollade in din blogg :)

ha en fin torsdag!!

14 Freja skriven

Gud vad gott!

16 Catta skriven

Det ser jättegott ut!

18 Arianne skriven

Såg och verkade supergott! Detta måste jag prova! :)

20 Ninni - Foto & Vardag skriven

så läckert! Ska verkligen testas

22 kanelapple.blogg.se skriven

Åh låter riktigt gott!

24 Pauline None skriven

Hoppas du haft en fin dag ❤ följ gärna mitt lilla liv i Los Angeles

26 Marie Bergman skriven

Ohh, tack för tipset. Jag har ganska svårt för lax men det här tar ju laxen till nya höjder. Måste testa! :)

28 ADARAS.se - din bloggtidning på nätet! skriven

åh vad gott :D

30 Ebba M skriven

Åh så gott det ser ut!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: