Vallmolimpa lchf

 
Idag bakade jag ett lchf bröd, receptet fick jag av en vän, men det är ett recept från 56kilo.se.
Ett supergott bröd som jag kommer att göra många ggr.
 
 
 
 
En brödform
 
1/2 dl  skalade sesamfrö
1 dl solrosfrö
4 st ägg
1 dl kesella 10%
1 dl riven ost, jag anv gouda
3 tsk bakpulver
1/2 dl krusakli
2 tsk fiberhusk
2 msk linfrö
 
Mixa/mal sesamfrö och solroskärnor.
Blanda alla torra ingridienser och riven ost.
Vispa äggen pösigt  och vänd ner de torra ingredienserna
och kesellan. Låt stå och svälla några minuter.
Häll upp i brödform och grädda på 200 grader i 20 min.
Låt brödet svalna något, så går det lättare att lossa det från formen.
 
 
1 Mamma skriven

Ser gott ut MADDE :) vad mycket bröd du fick till dom ingredienserna ;) ❤ kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: