Lchf bullar med mandelmjöl

 
 
Bröd är något av det godaste jag vet. Jag har bestämt mig för att inte äta bröd alls, under min viktnedgång.
Det kommer bli tufft, väldigt tufft. Jag har än så länge bakat ett kesobröd som har varit väldigt gott och liknar bröd, men efter 3 veckor med samma bröd börjar jag tröttna lite. Känner att jag vill prova något nytt.
Min kusin hade ett recept på frukostbullar med mandelmjöl som såg riktigt goda ut.
Jag hade tyvärr ingen turkisk yoghurt som skulle varit i, men ersatte det istället med filmjölk, tog mindre utav linfröna och tillsatte lite pofiber. Det blev väldigt goda och saftiga små bullar!
 
 
 
6 st bullar
 
1,5 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
0,5 dl solroskärnor
2 msk fiberhusk
1 msk pofiber
2 msk linfrön
1 dl filmjölk
2 msk smällt smör
 
Gör så här:
 
Blanda de torra ingredienserna i en skål, smällt smöret.
Tillsätt filmjöl och smör, blanda väl. Låt stå och svälla i några minuter.
Ta lite olja på händerna, forma till 6 st bullar.
Grädda i 200 grader i 20 min.
 
 
1 Jenny skriven

Det är ett jättegott alternativ till frukostfrallan. Mamma gav mig receptet, hon brukar baka dessa:)

Svar: Har en paus från kesobrödet och äter mandelbullarna nu. :)
Vem är Madeleine?

3 Karin Lager skriven

Får man äta glutenfritt bröd vid Lchf diet

2 mia skriven

Undrar om det inte ska vara något bakpulver i dessa?

Svar: Hej Mia! Det är bra du är uppmärksam, detta har helt missat att skirva. Det ska vara 1 tsk bakpulver. Ska ändra detta genast. Tack!
Vem är Madeleine?

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: