Tacotorsk

 
Har ni haft en bra helg?
Min har varit bra, pulkaåkande, badat, restaurang, bio, gymmet....lite av allt kul som hänt.
Jag ser att besöksantalet har ökat, det är så roligt att ni vill kika in hos mig och
hoppas ni kan hitta något recept som faller er i smaken.
Det kommenteras inte så flitgt, det är något som jag tycker är synd.
Jag vill gärna höra era åsikter, ex vad ni tyckte om rätten som ni prova?
Vad får er att återkomma hit ?
Kan jag förbättra denna blogg på något vis?
Kommentera mera :)
 
Idag tänkte jag bjuda er på tacotorsk!
En enkel och god fiskgryta som hela familjen kommer gilla.
Jag åt kokt broccoli till och familjen basmatiris.
 
 
Torskrygg
Morot
Gul lök
Zuccini
Tacokrydda
Creme Fraiche
Matlagningsgrädde
Salt och peppar
Smör
 
Tärna löken och fräs den i smör.
Tillsätt slantade morötter, tärnad zuccini.
Tillsätt creme fraiche och matgrädde, lite vatten
samt tacokrydda och låt koka en stund, smaka av med salt och peppar.
Skär torken i stora tärningar och lägg ner i den sjudande grytan.
Låt sjuda och rör inte för mkt i 8-10 min.
Klart att servera!
 
 
 
1 Anna skriven

Hej Madde! Vad gott det ser ut. :) allt bra med dig, bio och restaurang. Mysigt :) är allt bra med lilltjejen. Stor hon blivit . Tänk att man snart har en ettåring. Dem är ju så mysiga och goa.va duktig du är och fortsätter med viktminskningen nu när det varit jul.:) heja Madde .

2 Jenny skriven

Denna ska jag prova!!! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: