Virkade bakverk!

Det börja med att jag hitta en gammal virknål hos mina föräldrar. Jag har alltid varit rätt pysslig och glad för att sy, i skolan älskade jag att virka och brodera :) Nåväl, jag fick en idé om att jag skulle virka något som Algot kunde ha glädje av, en idé om virkade bakverk. Jag letade reda på lite mönster på olika kakor på nätet och försökte tyda dom så gott det gick. De är rätt snabba och göra när man väl fått kläm på det, så det har blivit en hel del virkade kakor. Passande var också att min mammas förskola skulle öppna ett litet café, så det blev virkade kakor till dom också! Barnen blev jätteglada och har haft mycket roligt med kakorna. Gav även bort några till vänners barn som också blev mycket uppskattat. Här kommer resultatet av mitt virkprojekt. Länkar till mönster hittar du nedanför bilderna.


                                Chokladbollar och Ballerinakex


                                                     Kanelbulle


                                       Oreos, dammsugare, Syltkakor


1 Therese skriven

Åh såå fina, och vad pysslig du är :)

Får man göra en beställning?

Kram

3 Madeleine skriven

Tack :) jag tar tyvärr inte upp några beställningar, men har sett sidor där man kan köpa.

2 Emma skriven

Jisses vad söta! VILL HA! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: