Kladdkaka med geichafluff

Kladdkaka med geichafluff, toppad med krossad daim. MMMM! Fluffet kan man göra med vilken godis man än önskar. Har provat göra dumlefluff och det var också jättegott!




Kladdkaka 25 cm i diameter

100 g smör
2,5 dl socker
2 ägg
1,5 dl mjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

geichafluff:

3 dl vispgrädde
150 g geichachoklad


Börja med fluffet som skall stå kallt i 3 timmar innan det vispas.
Värm upp grädden i en kastrull och smält sedan ner geichan i grädden.
Häll upp i en bunke och ställ kallt i 3 timmar, rör lite då och då.

Kladdkakan:

Smöra och bröa formen.
Smält smöret.
Rör ihop socker och ägg, blanda ner resten av ingridienserna.
Blanda ner smöret och häll upp smeten i formen.
Grädde i mitten av ugnen i 20 min i 175 grader.
Låt kakan stå kallt i kylskåpet till servering.
Vid servering, vispa geichagrädden till ett härligt fluff, som sedan breds ut på kakan.
Toppa med krossad daim. Klar att servera.



1 Ida Ida skriven

Men hallå! Vad gott det låter! Detta hamnar på min tisdagsmeny imorrn.. =))

3 Ellen skriven

nejmen ÅH jag dör vad gott! verkligen, helt underbart alltså! måste testa nån gång:D

5 Jenlen skriven

åh ser & låter som det är farligt gott det där :)

7 Ida skriven

Guud vad smarrigt!

9 Sofia skriven

Låter super gott!!!

11 Chaylah ~ Nearly bitten, still unwritten skriven

Mums!

13 EVELINA - SKRIVER SKRÄCKROMAN! skriven

Tusen tack för det receptet! Ser farligt gott ut! =D

15 Cristin skriven

Ser fantastiskt gott ut... Jag som tänkt börja vara nyttig är inte så motiverad till det längre ;-)

17 Marie-Louise skriven

Tack för tipset på fluffet. Det ska jag testa idag på min födelsedagstårta :) fast med vanlig mjölkchoklad tror jag. Kram

19 Sabina skriven

Nom nom nom!

21 E l v i r a skriven

Men åh så gott! :o

Vill åsså ha!

23 Emma skriven

Mmm vad gott det ser ut :)

25 Gabriella - hårdrockare ut i fingerspetsarna!♥ skriven

Ser riktigt gott ut! :D



kram

27 Emma skriven

Åh, håller på att bala kladdkaka just nu! Tråkigt bara att jag precis såg detta och den redan står i ugnen.. Kommer aldrig kunna hålla mig från att börja äta på den i flera timmar, men ska lätt testa med Geishafluff nästa gång! =)

29 yasmine modell mamma och fru skriven

mums den ska provas

31 C skriven

Det där såg ju ruskigt gott ut för en chokladälskare :D måste testas nångång!

33 Clara skriven

Kladdkaka!

Gott, men alltid denna klassiska kladdkaka...

Då jag skulle baka kladdkaka till ridklubben ägnade jag halva dagen åt att göra en hallonpaj. En riktig paj.

Sen så gjorde jag en kladdkaka på en kvart.

Men nej, alla skulle ha kladdkaka. Jag fick sitta hemma och käka hallonpaj hela veckan.

Tur att man kan variera...

35 Junitjej skriven

Åh, så gottd et ser ut!!!

37 Hanna skriven

Denna måste provas, för jag är less på den vanliga kladdkakan (den krossade daimet var pricket över i:et).

39 Angela skriven

åh gott

41 Ida skriven

Men guuuuud .. detta måste jag testa! Om jag vågar .. lär vll äta upp allt själv om jag bakar detta! haha! Fy vad gott det ser ut! :)

43 Linnea skriven

OJ vad gott det såg ut! Jag har smakat "dumlefluff" och det var också jättegott! :)

45 Julia skriven

Nämen fy... (positivt) vrf tryckte jag in på denna bilden. Nu kommer jag inte kunna sova. Ta det som en komplimang ;)

47 Isabel skriven

åh låter helt fantastiskt.. måste prova!

49 essie skriven

Salam alaykom. Mums! :) Jag älskar choklad! Kladdkaka + hallon och jordgubbar mumz :D

51 Josefin skriven

Det där ser inte alls himmelskt gott ut. Inte alls... ;)

53 S A N N A S . R U M skriven

Låter fantastiskt gott, så sparade ner receptet på datorn ;D

55 Johanna skriven

Godmorgon! Fin blogg! Jag har just nu en tävling där du kan vinna Britney Spears underbara parfym Radiance helt gratis, vill du vara med? Lämna bara en kommentar i min blogg, lycka till, puss från Johanna

57 Josefine skriven

Den där måste jag testa på att göra! :) Lät ju supergott!

59 INGA - foto&stil skriven

så enkelt, måste absolut pröva nångång! :)

61 Ida Ida skriven

Jag ska baka denna ikväll, eller rättare sagt så gjorde jag det mesta igår kväll redan.. =) tack för tipset!

63 Gabriella skriven

Åh det lät ju hur gott som helst!=)

65 sofia skriven

Geichafluff? skojar du! låter ju huuur gott som helst. åh.

67 mia skriven

Mums så gott!!

69 Therese skriven

Låter verkligen gott! Har själv gjort med after-eight och det var inte helt fel ;) Kram

71 Rebecca ♥ skriven

Det ser verkligen gott ut :)

73 Hanna skriven

Ser riktigt god ut :D

75 Josefine Laul skriven

Men, är jag dum nu? Jag fattar nämligen inte, fluffet, ska man mixa geishan först och sen låta den stå kallt i tre timmar eller bara låta geishachokladen stå kallt i tre timmar som den är?:)

2 Jenny - Hugos mamma skriven

Det kan nog vara riktigt gott, måste jag testa!:)

4 ida w skriven

Oh yeah! Jag älskar fluff, så detta måste ju vara lyckat :D

6 Cindy skriven

Mums, blir nu lite sugen! :)

8 jenny skriven



HÖSTENS SNYGGASTE HEELS från Scorett har jag lagt upp på blocket! Skynda in och fynda!! Mycket populär bloggsko till salu.



http://www.blocket.se/jonkoping/Heels_fran_Tiamo__Scorett_ORIGINAL_35464540.htm?ca=17&w=1

10 emelie skriven

men hjälp så gott. själv gjorde jag en kladdkaka med maraboumjölkchoklad igår som jag serverade med lingon&kex glass. också myyyms!

12 Ida skriven

Åh vad gott!!

14 Sanya skriven

Ååh, jag vill ha xD blir att baka SNARAST.

Skitfin blogg du har, btw ;)

16 Nattouleh skriven

Mumsigt! Härlig bild och smart att piffa till kladdkakan med en god topping :) Tror jag ska testa receptet när min syster fyller år om några dar...

18 emma härnqvist skriven

men å så gott!

20 Madeleine - Livet i Oslo skriven

Både ser och låter smaskens!

22 Player X skriven

Blir perfa att fixa det där till helgen när släkten kommer på besök ^^ tack för tipset!

24 carin skriven

Men så gott det ser ut! Verkar som man måste baka ikväll :)

26 Maria skriven

mums! blev precis sötsugen, haha :p

28 JD | sextiofem kilo ska bort skriven

Måste verkligen testa det där ;D

30 Maja skriven

nu sitter jag här och dregglar.. :)

32 Cecilia, när du blir sugen på att baka något gott skriven

gott! :D

34 Jennifer skriven

Guu så gott det låter, jag älskar geicha :)

36 Emelie - PT och kostrådgivare skriven

Det här låter och ser så gott ut att det nästan borde vara straffbart att lägga ut bild ;)

38 Anna skriven

Det där såg ju inte lite gott ut..!?

40 Karin skriven

Mums! :)

42 Hanna - En sån där mammabloggare ♥ skriven

å herre guuuud så gott det såg ut... yummie!! ^^

44 Daniella skriven

Oj ser gott ut! =D

46 Sofie Haväng skriven

Denna kakan såg så smarrig ut att jag bara var tvungen att spara receptet så jag kan göra kakan en dag. Tack på förhand!

48 Sarah skriven

Såg riktigt gott ut och ett måste att göra tills nästa lilla fikastund ;)

50 essie skriven

Salam alaykom. Mums! :) Jag älskar choklad! Kladdkaka + hallon och jordgubbar mumz :D

52 sara skriven

låter dödligt gott!

54 Johanna skriven

Låter supersmattigt!!

56 Emma Nord, små ord blir stora. skriven

Nu vet jag iallafall vad jag ska gå och köpa ingredienser till :)

58 lona skriven

jami det är så got

allt är bra med dej ??????????

60 o l i v i a skriven

Åh, det där ska jag verkligen testa! Låter supergott :)

62 Nathalie skriven

Ser riktigt gott ut! Måste prova någon dag! (:



Titta gärna in på min bloppis med över 400 varor! Där finns kläder, skor, smycken, smink, elektronik, möbler och massa annat! Ska flytta om mindre än en månad så ALLT ska bort! Därmed uppskattas snabba affärer och t.ex. paketpris/fri frakt kan eventuellt ordnas. (:



--> http://xnathalie.blogg.se/buyyourstile/ <--



Kraaam! ♥

64 sofia skriven

Geichafluff? skojar du! låter ju huuur gott som helst. åh.

66 Emilia skriven

ser jätte gott ut! riktigt smaskigt! :)

68 Eleonore skriven

Det där geishafluffet måste jag prova någongång! :D

70 Liz skriven

Åhh, det där lät gott! Måste bara prova någon dag! :D

72 FOTO I NORR skriven

Men oj så gott det då såg ut måste verkligen testa detta :)

74 Moa - Mamma till Ella 110818 skriven

Åh va gott det ser ut, geisha fluffet gör så att det ser så mycket godare ut.. Är trött på kladdkaka men den här måste jag göra så fort jag får tid :D

76 Sara skriven

Såg riktigt gott ut! Grymt duktig är du :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: