Pastasås

HEJ!
Äntligen fredag!!
Min förkyldning håller i sig än, nu har den öven satt sig på rösten..hes som en kråka!
Jag är så trött på att vara förkyld nu..men min kropp prioriterar säkert inte mig just nu, utan lilla bebis.
Tänk att jag redan är i vecka 25+3....vi funderar på namn. Det är svårare denna gången!


En pastasås är aldrig fel, det gillas av hela familjen.
Jag tycker det blir extra gott med lite bacon i såsen som ger god selta.
När det gäller grönsaker, så tager man vad man haver. Ett bra sätt att rensa ut lite i kylskåpet.



4 port

300 g rökt skinka
1 pkt bacon
en liten burk majs
½ grön paprika
½ gul lök
2,5 dl matgrädde
1 dl creme fraiche
1 msk kycklingfond

Strimla skinkan och dela lök, paprika & bacon i mindre bitar.
Stek bacon knaprigt och lägg i skink, lök och paprika och låt fräsa med.
Tillsätt creme fraiche, grädde och fond. Smaka av med salt och svartpeppar.
Häll i majsen. Klart att servera!

Ha en härlig helg!

kram

1 ☆ m a l i n . skriven

Ser makalöst gott ut!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: