Kycklingsoppa med kokosmjölk

 
Jag kikar in med ett inlägg kväll också, har en soppa som ligger och väntar att få bli publicerad.
Det är en soppa med kyckling och kokosmjölk som blev såå god.
Jag gör för lite soppor, jag måste skärpa mig på det.
För det är ju så gott och värmande.
 
 
Tyvärr skrev jag inte ner exakt hur mkt av allt, men jag ger er ingridienserna och tillagningssätt.
 
Kycklingfilé
kokosmjölk
Vatten
Hönsfond på flaska
Gul lök
Morot
zuccini
Färsk broccoli
Creme fraiche
Grädde
salt och peppar
 
Lägg kycklingfiléerna på ett ugnssäkert fat, häll lite olja över, salta och peppra.
Kör tills innertempen är runt 70 grader.
Undertiden skär tärningar av löken och moroten och zuccini.
Fräs dom lite i en gryta och tillsätt vatten, fond och kycklingfond, grädde, cfreme fraiche
och kokosmjölk. Låt koka en stund.
När kycklingen är klar i ugnen tärna den och häll ner i grytan tillsammans med broccoli.
Låt sjuda i några minuter, smaka av med salt och peppar.
 servera!
 
 
1 shadaim12.wordpress.com/ skriven

LÅter smaskigt värre, ska försöka mig på detta en dag sen.
Tack för att du delar med dig =))

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: