Träningsdag 1

 
Idag börjar en ny träningsvecka ( mina veckor börjar på ons, eftersom invägning sker då ).
Det blir en tur till gymmet i eftermiddag. Till gymmet har jag gått ända sedan Majken var två 2,5 mån.
Jag och crosstrainern har verkligen funnit varandra, jag börjar alltid med ett ca 40 min pass på den innan jag går över till att träna mage och armar. Sen avslutar jag med stretching innan jag åker hem.
Tycker ca en timmes pass är alldeles lagom, känner mig trött i hela kroppen när jag går därifrån.
 Mitt mål är att träna 4 pass på gymmet i veckan, sen är det ju aldrig fel och gå några promenader i det vacka höstvädret. Men just nu har jag problem med mitt knä, som jag skadat för ca em mån sedan. Så några längre runder vågar jag mig inte på. Har ringt sjukgymnasten så har fått en tid där imorgon.
 
Vad äter jag till frukost?
 
En kopp kaffe, filmjölk och egen musli, en skiva kesobröd med pålägg.
 
 
I min hemgjorda musli finns:
 
havregryn
pumpakärnor
linfrön
sötmandel
solroskärnor
cashnewnötter
matolja
kanel
honung
några matskedar vatten
 
Blanda allt på en plåt och rosta i ugnen på 200 grader ( jag anv varmluftsugn ).
Rosta i ca 10-15 min, öppna och rör om en gång.
 
 
* Jag vet att om man äter efter lchf ska man inte äta havregryn, cashewnötter.
Men min kost innehåller fortfarande koldydrater, jag har bara minskat på intaget.
 
 
 
 
 
 
1 Anna skriven

Heja Madde!Du är så duktig, 40 minuter på crosstrainern . får jag fråga dig använder du något speciellt program på den då typ fettförbränning eller något annat? Bra att du ger exempel på vad du äter. Ha en bra helg och kämpa på.

Svar: Hej Anna! Jag anv mig inte av något speciellt program på crosstrainern utan kör nivå lite efter jag orkar.:) kram
Vem är Madeleine?

3 Jenny skriven

Det var jag som skrev!!

5 Elin Månsson skriven

Heja dig! Jag kan ju hitta inspiration här då jag kämpar och kämpar och kämpar med vikten, småätandet och träningen =/. Just nu flyter det INTE och jag har svårt att hitta tillbaka till den karaktär jag hade innan Tilde föddes.....
BRa jobbat Madde!

Svar: Tack för ditt stöd Elin! Du har ju varit jätteduktig och gått ner måånga kilon, du är fin som du är nu, men kul om jag lyckas inspirera dig att få tillbaka karaktären. kram
Vem är Madeleine?

2 Anonym skriven

Det måste jag prova!! Behöver tips på ny frukost.:)..Ägg, havregrynsgröt börjar bli tjatigt

Kram

Svar: Jag tröttnar också på att äta samma frukost alltid, tyvärr tycker jag inte om havregrynsgröt annars hade det varit en bra start på dagen. Men filen och muslin fungerar bra för mig med :) Man kan ju variera den när man tröttnar :)
Vem är Madeleine?

4 Carina skriven

Låter som en frukost som jag också kan gilla 👍 och brödet måste jag bara få tid till 😊 kram !!

Svar: Ja det tycker jag! Kesobrödet är gott! kram
Vem är Madeleine?

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: